Veselé tvoření
Projekt Veselé tvoření podpořený Královéhradeckým krajem
Oblast zájmové práce se žáky mimo vyučování
Doba trvání projektu 1. 9. 2015 – 30. 6. 2016
Celkové náklady 19131,-Kč, dotace 13000,-Kč
Cíl projektu : rozvíjet hrubou a jemnou motoriku, manuální zručnost
učit děti správně zacházet s různými výtvarnými materiály, s hlínou
budovat pozitivní vztah k práci a úcta k ní
zažívat pocit úspěšnosti, získávat zdravé sebevědomí
zapojit do aktivit co nejvíce dětí s vývojovými poruchami učení
rozvíjet fantazii, představivost, samostatnost, trpělivost, estetické vnímání
Popis projektu : Projekt zahrnuje činnost žáků ve dvou kroužcích zaměřenou na výtvarnou tvořivost a vyrábění. Výrobky slouží ke zlepšení prostředí školy, pomáhají prezentovat školu na veřejnosti. Kroužky mají přínos i pro žáky s vývojovou poruchou učení, umožňují žákům efektivně trávit volný čas.
Rozpis aktivit : kroužek Tvoření na I. st.
kroužek Keramika na I. i II. st.
Vyhodnocení :
V rámci projektu žáci pracovali ve dvou kroužcích od září 2015 do června 2016.
Kroužek Tvoření : ve školním roce 2015/2016 pracovali žáci 1.-4. ročníku - 20 žáků, což činí 31%, z toho 2 žáci s poruchou učení- ve dvou skupinách pod vedením p. uč. Moravcové. Pro velký zájem dětí se uskutečnilo více hodin – 58 hodin přímé práce se žáky.
Kroužek Keramika : v kroužku pod vedením p. uč. Michkové se uskutečnilo 49 hodin přímé práce se žáky a 49 nepřímé práce. Pracovalo zde 26 žáků I. stupně ve věku 6-11 let – což činí 40%, z toho 5 žáků s SPU, a 9 žáků II. stupně ve věku 12-15 let – což činí 24%, z toho 2 žáci s SPU.
Kroužek Tvoření byl organizován pro přihlášené žáky na začátku školního roku, do kroužku Keramiky byla umožněna dětem i nepravidelná účast v nabízených termínech.
O oba kroužky je velký zájem a budou tedy dětem nabídnuty i v příštím roce.
Výrobky jsou pravidelně vystavovány v obou budovách školy, slouží k výzdobě i k propagaci školy na veřejnosti, škola se prezentuje výrobky na různých akcích (výroba drobných upomínkových předmětů pro rodiče i veřejnost, výstava výrobků v místní knihovně, na plese rodičů, Doberské Vánoce apod.).Všechny plánované cíle byly naplňovány, jsou ovšem dlouhodobé a projekt k jejich plnění jistě přispěl. Největší přínos má projekt v efektivním trávení volného času, v možnosti rovného přístupu v zájmovém vzdělávání (možnost zapojení do činností i dětí, které nemají možnost dojíždět do okolních měst) a v zapojení žáků s poruchami učení.