Úterý 13. 11. 2012

14.11.2012 00:16

Hurá do terénu. Vynikající krosantová snídaně se sýrem a čajem.Rozdělení na 3 skupiny a školy v Coventry, těšte se. 

Pokyny se mění za pochodu, co se řeklo večer neplatí, takže já a můj spolubydlící pan ředitel zdržujeme celou skupinu. A to jsme z pokoje vycházeli s pocitem, jak jdeme o 10 min. dříve, tudíž včas.

Černý Taxík řízený Indem jak z pohádky a auto s volantem na druhé straně nás odvezlo k první škole. 

Coundon Primary School

Škola pro děti od 3 do 11 let. 

Suprově vypadající a suprově vybavená škola. Jesličky s hypermoderními místnostmi na sledování chování dítěte, venku všude hřiště, hrací sestavy za tisíce liber.

To jen stručně na úvod. 

Na začátku nám přidělii průvodce z řad dětí, který nás povodil po celé škole. Můj opatrovník - 10.letý Lian byl průvodcem snad od narození. Bohužel, jeho level angličtiny byl značně nad levelem mojím, takže jsem pouze velmi ztěžka pochytal všechny ty skvělé věci co mi Lian říkal. A když začal vedle nás mluvit někdo jiný, už jsem jen pokyvoval hlavou, že ho vnímám. Ale vytušil jsem že ho to ve škole strašně baví.

Začínají v 8, končí ve 3. Každý den.

Mají více hodi tělocviku, hudby, dramatu či umění. Pedagogům pomáhají asistenti a všichni se tváří spokojeně.

Mr Headteacher nám pak při debatě prozradil, že jeho škola klade důraz právě na pohybové a smyslové učení. Ne na bifluňk matematiky či jazyka. 

Samozřejmostí je stejnokroj v červené barvě.

Holbrooks Primary school

O něco větší a úplně jiná škola. Kosmopolitní a světová. Hovoří se zde více než 30. jazyky. Osádku budovy tvoří děti přistěhovalců z různých koutů světa - Pákistán Somálsko, Rumunsko, Indie atd. Paní ředitelka je však značně roztěkaná a rozlítaná, neb jí příští týden čeká inspekce na kontrou financí určených právě ddětem přistěhovalců. Vypráví nám, jak dochází pro záškoláky až domů, a to je dosti nebezpečné. Každopádně škola má dostatek finančníc prostředků na financování asistentů a pomůcek pro výuku. Děti chodí do školy od 3. let a ikdyž v době příchodu neumí anglicky, ve třídě year 6 již anglicky plynně hovoří. Samozřejmotí je používání mederních technologií jako je kamera či destička od Applu na filmování výstupu.